• O PSACH
  • O MNIE
  • KUNDEL POLSKI
  • WSPÓŁPRACA
  • FB email link link

czwartek, 22 stycznia 2015

4 książki o psiej tematyce, które trzeba przeczytać

                                                                                          



 Wszystkie z tych książek miałam w rękach. W mniejszym lub w większym stopniu zostały przeze mnie pochłonięte podczas pisania pracy magisterskiej, stąd też powód, dla którego znalazły się one w tym małym rankingu.
Kolejność przypadkowa.

1. Książka jest zdecydowanym must have'em, dla każdego posiadacza psa. Napisana lekkim i dobrze przyswajalnym językiem, mimo iż jest to pozycja stricte naukowa. Wyjaśnia mechanizm działania agresji i jej powstawanie. Znajdziemy tutaj podstawowe typy agresji oraz garść podstawowych informacji jak sobie z nią radzić. Jednak zdecydowanie nie jest to poradnik![czytaj więcej klikając na książkę]

http://www.galaktyka.com.pl/product,,288,33.html


2. James O'Heare natomiast napisał typową cegłę. Nie ujmuję jej profesjonalnego podejścia i rzetelności informacji, które w niej znajdziemy. Nie mniej język i sposób, w jaki została napisana może być trudny do przełknięcia. Od nomenklatury i mądrych sformułowań może zakręcić się w głowie.
Jednakże, uchwycenie agresji i rozłożenie jej na czynniki pierwsze wzbudza podziw. Po przeczytaniu wnikliwej analizy, która niewątpliwie znajduje się już od pierwszych stron książki, na długo zostanie nam w pamięci. Plusem jest oczywiście opisane terapie behawioralne i wskazówki od autora. [czytaj więcej klikając na książkę]


http://www.galaktyka.com.pl/product,,402,16.html

3. Poniższa książka wpadła w moje ręce  przypadkowo, zanim jeszcze poszłam na 'psie' studia i całkowicie mnie zaskoczyła. Autorka lekkim piórem odnosi się do psiej psychiki i natury. Umiejętnie wprowadza czytelnika w głąb psiego organizmu i patrzymy na świat jego oczami, poznajemy zapachy jego nosem i słyszymy, to co dla ludzkiego ucha jest nieosiągalne. W poszczególnych rozdziałach opisuje swoje doświadczenia z własnym psem o wdzięcznym imieniu Pumpernikiel (!!!) oraz wplata interesujące badania naukowe na temat psów. Szczerze polecam! [czytaj więcej klikając na książkę]

http://merlin.pl/Oczami-psa-Co-psy-wiedza-mysla-i-czuja_Alexandra-Horowitz/browse/product/1,863181.html#fullinfo

4. Ostatnią książkę pochłonęłam prawie całkowicie w bardzo krótkim czasie. Czytając z zapartym tchem pierwsze strony powtarzałam sobie w duchu - 'gdzież ty książko była, jak cię nie było'! 
Dla właścicieli psów lękliwych, strachliwych, z traumami i fobiami powinna być to książka number one! Lekka, przyjemna, miejscami żartobliwa ale też traktująca sprawy bardzo serio. Świetne i trafione przykłady zachowań, motywacje jakim mogą kierować się psy oraz przykłady terapii. To był prawdziwy miód na moje dotychczasowe problemy z Nejrą. Dzięki niej wiele się również rozjaśniło w mojej głowie na temat psiej psychiki! [czytaj więcej klikając na książkę]

http://www.galaktyka.com.pl/product,,354,16.html

 Do następnego!

4 komentarze:

  1. "Oczami psa" przeczytałam, "zachowania agresywne.." i "Mój pies..." mam i czekają w kolejce na przeczytanie ;)
    "Agresję u psów" mam zamiar kieeedyś kupić :)
    Choć ja mam o wiele więcej książek, które trzeba przeczytać ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam o wiele więcej! Aczkolwiek ciężko polecić coś, czego się nie czytało. Dlatego z pewnością z czasem lista się powiększy...

      Usuń
  2. Szkoda, że część jest bardzo trudno dostępna :( Ja polecam książki pani Mc Connell :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dzięki. Pewnie przy okazji zajrzę.
      A co do dostępności, właśnie niedawno był dodruk, niektórych z tych książek i są dostępne na stronie Galaktyki (można kliknąć na zdjęcie książki i automatycznie otworzy się stronka)

      Usuń