• O PSACH
  • O MNIE
  • KUNDEL POLSKI
  • WSPÓŁPRACA
  • FB email link link

piątek, 8 maja 2015

Sucha karma dla psa: Fitmin For Life Adult



Karma Fitmin For Life adult trafiła do mnie już jakiś czas temu (a tak na prawdę 30 kg temu). Jak każdego razu, wybranie przeze mnie karmy wcale nie jest proste. Praktycznie zawsze zaczyna się wypisywaniem faworytów na kartach i karteczkach, podkreślanie i analizowanie wszystkiego pod każdym możliwym kątem. Jednak zawsze jakimś cudem jakaś wpisze się w moje oczekiwania. I tak było z karmą Fitmin. 



Skład
Może nie jest powalający jak w innych dostępnych karmach, jednak nie jest też tragiczny.  Plus, że podany jest skład procentowy ( co u innych producentów chyba jest nie do  pomyślenia) i że  coś 'mięsnego' znajduje się na pierwszej pozycji.








Zapach
Hmm.. karma jak karma. Specyficzny zapach, który przy otwartym opakowaniu łatwo zapełni każde zakamarki w naszym domu/mieszkaniu/garażu. Skłamałabym gdybym powiedziała, że nie jest lekko chemiczny - no bo jaki inny by miał być?


Kruchość
W porównaniu z innymi karmami, które miałam to granulki są najbardziej miękkie z nich wszystkich (o ile sucha karma może być miękka). Chrupki wydają się być w jakimś sensie wilgotne i poddają się delikatnie pod naciskiem. Jednak pies w trakcie jedzenia chrupie jak przy zwykłej innej karmie, to i tak jest ona zdecydowanie na plus pod tym względem.













Wielkość granulek 
Karma jaką posiadam nie jest kierowana do żadnej konkretnej grupy psów (małych, czy dużych) dlatego w jej wnętrzu znajdziemy małe, średnie i duże granulki o kształcie mniej  lub bardziej przypominającym sześcian. Jak widać na zdjęciach, ich rozmiar jest dosyć urozmaicony. Nie mniej jednak zarówno mały i duży psiak powinien sobie z nią poradzić. Największy chrupek ma wysokość 14 jednogroszówek a najmniejszy +/- 10.

Granulki suchej karmy dla psa Fitmin For Life
Granulki karmy Fitmin For Life Adult



Dawkowanie
Standardowo w zależności od wagi ciała psa mamy przyporządkowaną dzienną dawkę (w  gramach), którą należy podać psiakowi. Jednak należy to traktować orientacyjnie, ponieważ w zależności od tego jak bardzo aktywnie spędzamy czas z psem i od jego indywidualnych zapotrzebowań, możemy te dawkę zmniejszać lub zwiększać jeśli tylko zauważymy, że psiak chudnie lub tyje.

Dawkowanie karmy Fitmin For Life Adult

Dodatki ekstra
W każdym z dwóch worków, które do mnie trafiły znajdowała się mała niespodzianka w postaci 4 saszetek, czyli w sumie 8, z mokrą karmą (2 z indykiem i 2 z wołowiną). Myślę, że to ciekawy dodatek i urozmaicenie kilku posiłków naszego psa.



Mokra karma Fitmin For Life

Jak mój pies zareagował na karmę?
Przeglądając fora i strony internetowe i czytając opinie na temat karmy Fitmin, natknęłam się na informację, że pies początkowo bardzo łapczywie je karmę, jednak po czasie, jego ekscytacja maleje. No i faktycznie tak było. Nejra jest niejadkiem, więc gdy piszczała na widok tej karmy byłam nie mało zdziwiona. Gdybym tylko nasypała jej wtedy te 30 kg do miski to myślę, że zjadła by ją bez wahania. Niestety po kilku dniach apetyt jej zelżał i do jedzenia podchodziła z dużym dystansem. Nie dając jednak się podejść, nie podsuwałam jej nic innego i w końcu przekonała się i więcej psioczenia już nie było.
Nie zaobserwowałam też żadnych rewolucji żołądkowych, spadku formy, energii i pogorszenia się sierści (jednak jak wiadomo jest to sprawa indywidualna każdego psa więc nie mogę zaręczyć, że u Waszego psa będzie tak samo).

Sucha karma dla psa Fitmin For Life adult
Cena
Za worek 15 kg zapłacimy 99 - 119 zł. Natomiast za 30 kg ok. 190 zł



Cena a jakość
Karma jest ze średniej półki. Nie jest to typowa tania marketówka ale też daleko jej do składu lepszych producentów. Uważam, że cena do jakości jest adekwatna. Jeśli więc ktoś szuka w miarę taniej karmy o rozsądnym składzie (z pewnością lepszym niż nie jedna popularna karma w supermarkecie) to polecam.

Mieliście już do czynienia z tą karmą? Co myślicie? Dajcie znać.

Do następnego!

8 komentarzy:

  1. To się napracowałaś skarbuniu przy tych zdjęciach.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękujemy za super przedstawienie karmy. Byliśmy ciekawi wielkości granulek, niestety dla nas za duże.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Wam się przydał ten post! Aż człowiekowi chce się pisać.

      Usuń
  3. Mi również się przydał, dziękuję za obszerną recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też mam zamiar spróbować... brit był ok... po boschu dostała łupieżu a teraz postanowiłam kupić fitmin (mam trzy dogi niemieckie, ale tylko z jednym jest problem)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezła gromadka! Mam dużą uległość do dogów! Może kiedyś..
      Daj znać jak się karma u Was sprawdziła.
      Pozdrawiamy :)

      Usuń
  5. Karma dla psów jest niezwykle różnorodna i to jest fajne, bo żaden z nich się nie będzie męczył :) Tej akurat nie próbowałem, a może warto kupić, bo wydaje mi się, że idealnie będzie pasowała dla Ledy :) Aaaa! I wbrew pozorom zapach karmy absolutnie często się zmienia! Np. ja nienawidziłem zapachu Chappi, ale Leda uwielbiała je jeść :)

    OdpowiedzUsuń