• O PSACH
  • O MNIE
  • KUNDEL POLSKI
  • WSPÓŁPRACA
  • FB email link link

środa, 6 listopada 2013

"MISJA NA CZTERECH ŁAPACH" i "BYŁ SOBIE PIES"



Niedawno do mojej biblioteczki dołączyła kolejna książka o psiej tematyce. "Misję na czterech łapach" (czy pod innym tytułem "Był sobie pies") dostałam w prezencie, ale nie od razu przypadła mi ona do gustu. Po przeczytaniu skrótu umieszczonego na odwrocie, miałam mieszane uczucia. Psia reinkarnacja? Powieść pisana z perspektywy psa? Czy aby to nie jest kolejna fantazyjna bajka dla dzieci?

Jednak ciekawość zwyciężyła... i po przeczytaniu kilku stron, powoli zaczęłam zmieniać swoje zdanie odnośnie mojego prezentu. Książka okazała się strzałem w dziesiątkę!

Zatopiona całkowicie w czytaniu, utożsamiałam się z głównym bohaterem i przeżywałam razem z nim jego krótkie i długie przygody na tym świecie. W zależności od momentu, powieść ta sprawiała, że śmiałam się, wzruszałam, smuciłam i płakałam. O tak! Bardzo łatwo można uronić łzę czytając tę historię, ciągle wierząc, że mogła ona wydarzyć się na prawdę. Co więcej... może przydarzyć się mnie i mojemu psu.

Fabuła toczy się wokół głównego bohatera, który jest.. psem! Bailey odchodzi z tego świata jako szczęśliwy i kochający pies, jednak niespodziewanie znów rodzi się jako szczeniak. W tym momencie staje się dla niego jasne, że jego istnienie ma jakiś głębszy sens. Stawiając czoła coraz to nowym wcieleniom, Bailey wreszcie odkrywa swoje przeznaczenie.

 Wielką zaletą tej książki jest to, że nie tylko wywołuje ona u nas skrajne emocje i zabiera nas w świat przedstawiony oczami i myślami psa. Posiada ona także coś jeszcze. Gdy się zastanowimy, możemy z całą pewnością stwierdzić, iż książka, którą właśnie trzymamy w ręce, może nas wiele nauczyć.


 W. Bruce Cameron w bardzo dyskretny sposób ukazuje Nam, czytelnikom, jak psy myślą, czują i funkcjonują w tym pełnym pułapek świecie. Dowiadujemy się wiele o komunikacji psów w relacji pies-pies, pies-człowiek, pies-kot. Nawet zwykły laik, który nie ma zielonego pojęcia jak obchodzić się z psem, po przeczytaniu tej książki będzie mieć całościowy (jakkolwiek by tego nie ująć) wizerunek psa.
 Psy pokazane są w książce w wielu odsłonach. Mamy psa bezdomnego, schroniskowego, kanapowca, psa pracującego i na emeryturze. Autor porusza także wiele cennych i ważnych aspektów, takich jak psia wierność, inteligencja, bezdomność czy kastracja.

Książkę mogę z całym sercem polecić zarówno dorosłym, właścicielom psów, młodzieży jak i każdej innej osobie chcącej po prostu usiąść wieczorem w fotelu pod kocem z herbatą na stoliczku i zanurzyć się w chwili zapomnienia z dobrą książką w ręce. A na dodatek z książką, która może odmienić jego życie... i może jakiegoś psa. ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz